karkot Kaikki ei ole miltä näyttää.

Kaikki blogit puheenaiheesta Sanelma

Käyttäjäkokemusta rajapinnalla

Rajapinta on paikka, jossa ihminen ja kone, kansalainen ja byrokratia, tai asiakas ja yritys kohtaavat. Ihmisen ja koneen vuorovaikutusta sanotaan käyttäjäkokemukseksi. Kansalaisen ja byrokratian kohtaaminen on palveluiden tuottamista. Asiakkaan ja yrityksen yhteistoimintaa sanotaan asiakaspalveluksi.

Yhteistä kaikille kolmelle on se, että ihmiset ja kansalaiset nähdään usein häiriötekijänä hyvin toimivassa järjestelmässä. Lähtökohtana on, että mitä vähemmän sijoitetaan yksittäiseen ihmiseen sen parempi.

”Tehdäänhän me markinatutkimuksia ja asiakaskyselyitä”.

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä